رمز ریال همان ارز دیجیتال یا رمزارز ایرانی است که توسط بانک مرکزی ایران به صورت انحصاری مدیریت می شود. خرید در وبسایت clickdomain.ir

رمزریال

رمزریال

رمز ریال همان ارز دیجیتال یا رمزارز ایرانی است که توسط بانک مرکزی ایران به صورت انحصاری مدیریت می شود. با فراگیر شدن جهان مجازی و دیجیتالی، بانک مرکزی ایران سعی دارد از طریق این رمز ریال های ایرانی از شبکه و فناوری ارزهای دیجیتال در راستای اهداف خود استفاده نماید. رمز ریال ها وجود خارجی ندارند و تنها در شبکه ی مجازی می توانند مورداستفاده قرارگیرند. اما ارزش و بهای آن ها بستگی به پول های حقیقی و نرخ ریال کاغذی در ایران دارد. بانک مرکزی اعلام کرده که رمز ریال ها برخلاف ارزهای دیجیتال خارجی مانند بیت کوین به هیچ وجه قابل استخراج نبوده و میزان توزیع آن ها تحت نظر و هدایت این بانک خواهد بود. بنابراین روشن است که رمز ریال یا ارزهای دیجیتالی ایرانی، تفاوت های اساسی و قابل توجه ای با سایر رمزارزها خواهند داشت. رمزارزها در بلاک چین قابلیت سرمایه گذاری دارند که این امتیاز یکی از عوامل اصلی استقبال زیاد کاربران از آن ها بوده است. اما رمز ریال ها در ایران مکملی برای پول حقیقی بوده و قابلیت استخراج مانند بیت کوین را ندارند و تنها از قابلیت انجام مبادلات و پرداخت برخوردارند.

سایر رمزارزها برخلاف رمز ریال، غیرمتمرکز بوده و زیر نظر سازمانی نیستند. اما رمز ریال تحت مدیریت و نظارت بانک مرکزی ایران قرار دارد.

 

رمزارز

طبق بیانات مهران محرمیان، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی، رمز ریالی تمهیدی از جانب بانک مرکزی است تا به وسیله ی آن، هم از فضای ثمربخش ارزهای دیجیتال استفاده نمایند و هم از جوانب منفی آن جلوگیری کنند.

با اینکه بانک مرکزی به رمز ریال ها نظارت دارد اما به عنوان واسطه ای میان معاملات و مشارکت کاربران در هنگام استفاده از رمز ریال نیست و رمز ریال ها بدون واسطه خواهند بود. یعنی با ورشکستگی یا هرگونه مشکلی در بانک ها، رمز ریال دچار معضلی نمی شود و کاربران متحمل ضرری نخواهند شد. همچنین بانک فقط در زمان انتقال رمز ریال از کیف پول دیجیتالی شما به حساب شخص دیگر، به عنوان عامل سوم حضور خواهد داشت.

 

 

بانک مرکزی اقدام به ارائه کد ریالی در جهت بین المللی کردن واحد پول ریال کرده تا بتوان از طریق رمز ریال، فعالیت های گسترده تر و فرامرزی را انجام داد. زیرا استقبال افراد از خرید و استفاده از رمزارزهای دیجیتال، موجب دغدغه و نگرانی بانک های مرکزی در رابطه با عدم کنترل و نظارت بر گردش پول و معاملات ارزی شده که با روی کار آمدن و بین المللی شدن رمز ریال این نگرانی ها کاهش می یابند.

با استفاده از رمز ریال ها بخشی از پول های حقیقی اشخاص می تواند به صورت رمز ریال در کیف پول الکترونیکی آن ها حفاظت شود. بدین منظور می توان به شعب بانک ها مراجعه کرد و با پرداخت پول های حقیقی، رمز ریال خرید و نگهداری نمود.

میزان قابلیت نگهداری رمز ریال در کیف پول های دیجیتال بستگی به تجاری یا شخصی بودن کیف پول ها داشته و متغیر است.

در صورت ایجاد اختلال یا بروز هر مشکلی مانند هک یا سرقت اطلاعات کاربران، امکان پیگیری و ردیابی متخلفان وجود داشته که این امر بیانگر فضایی امن و قابل اطمینان برای استفاده و تبادل رمز ریال است. این امر کاربرد رمز ریال را نسبت به معامله از طریق پول های حقیقی یا انتقال وجه الکترونیکی دو چندان می نماید.

دامنه NFT چیست؟
استراتژی برای حراج آنلاین
ناوبری

سبد خرید من

بستن
دیده شده

اخیرا دیده شده

بستن

خوش آمدید !


حریم خصوصی ثبت نام سیاست حفظ حریم خصوصی.

ارسال مجدد کد تایید (00:30)

قبلا ثبت‌نام کرده‌اید؟

مشاهده سریع

بستن

دسته بندی ها