AmazonMart.ir فروشگاه آمازون

آمازون از دیروز تا به امروز

Amazon

شرکت آمازون در سالهای ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ توسط جف بیزوس (با تلفظ جف بِیزوس در زبان انگلیسی) در شهر سیاتل واقع در ایالت واشینگتن راه‌اندازی شد. بیزوس، نام آمازون را از یک لغت‌نامه انتخاب کرد. او در «آمازون» مستقر شد زیرا این مکان «عجیب و غریب و متفاوت» بود، درست همان‌طور که او برای شرکت اینترنتی خود پیش‌بینی کرده بود. وی خاطر نشان کرد رودخانه آمازون بزرگترین رود در جهان بوده و قصد دارد فروشگاه خود را بزرگترین در جهان کند. یکی ازبزرگترین موارد پیشرفت جف بیزوس  البته به گفته خودش انتخاب نام تجاری ( دامنه اینترنتی ) منحصر به فرد  Amazon  می باشد. بیزوس به یک خبرنگار گفت: «هیچ چیزی در مورد مدل ما وجود ندارد که نتوان در طول زمان کپی کرد، اما شما می‌دانید، مک دونالد کپی شده‌است ولی هنوز یک شرکت میلیون دلاری بزرگ است. این به خاطر نام تجاری آن است. نام‌های تجاری در بستر اینترنت خیلی مهم‌تر از برندها در دنیای فیزیکی هستند.

این فروشگاه اینترنتی که در ابتدا به فروش کتاب مشغول بود و در گروه کتابفروشی هایی مانند Barnes & Noble قرار می‌گرفت، امروز نماد خرده فروشی الکترونیکی محسوب می‌شود و به درستی آن را فروشگاه همه چیز می‌نامند. معروفیت بسیار زیاد شرکت آمازون همان فروشگاه اینترنتی آن است هرچند آمازون جنبه های دیگری نیز دارد که یکی از آنها الکسا می باشد که به رنکینگ و ترافیک وب سایت های اینترنتی می پردازد.

فروشگاه اینترنتی آمازون کوشیده هزینه‌های خود را در حداقل ممکن نگه دارد و به همین علت خرید ارزان از آمازون، در کنار راحتی خرید اینترنتی، انگیزه‌ی بسیاری از مشتریان آن است.

از حدود ۵۰۴ میلیون سهم شرکت آمازون، حدود ۵۲ میلیون سهم آن در اختیار جف بیزوس است و همچنان بزرگترین سهامدار شرکت آمازون محسوب می‌شود .

آمازون تا امروز از ۲۷۴ پروژه جهانی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر رونمایی کرده که ۱۰۵ عدد از آنها مربوط به پروژه‌های بادی و خورشیدی و ۱۶۹ عدد مربوط به پنل‌های پشت بامی در شعب این شرکت است.

تجارت الکترونیک جف بیزوس هیولایی رام‌نشدنی و سیری‌ناپذیر است که از کنار هم قراردادن کسب‌وکارهای کوچک و خُرده‌فروشی‌های مختلف متولد شده و رشد کرده است.

در پلتفرم آمازون، در هر ثانیه نزدیک به ۱۱ هزار دلار تراکنش انجام می‌شود. سال گذشته، آمازون ۳/۵ میلیارد بسته را تحویل مشتریانش داده و این یعنی از هر دو نفر روی زمین، یک نفر از آمازون خرید کرده است. آمازون بعد از وال‌مارت، بزرگ‌ترین شرکت خصوصی جهان به‌شمار می‌آید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رمز ارز چیست؟
ترمو وود ThermoWood چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ناوبری

سبد خرید من

بستن
دیده شده

اخیرا دیده شده

بستن

خوش آمدید !


حریم خصوصی ثبت نام سیاست حفظ حریم خصوصی.

ارسال مجدد کد تایید (00:30)

قبلا ثبت‌نام کرده‌اید؟

مشاهده سریع

بستن

دسته بندی ها