راهنمای خرید دامنه برای راه_اندازی سایت

راهنمای خرید دامنه

تا به حال به این فکر کرده اید که برای کسب و کار خود یک وب سایت طراحی کنید؟
این روزها همه کسب و کارها نیاز به تبلیغات دارند تا رونق بیشتری بگیرند و از رقیبان عقب نیفتند. افراد بسیاری با زمینه‌های فعالیت مختلف به دنبال ثبت برند خود هستند. آن‌ها با خرید دامنه اینترنتی و ثبت دامین سعی دارند تا برند و محصولات خود را به دنیا معرفی کنند. اولین گام برای داشتن یک سایت معتبر خرید دامنه و هاست مناسب است. بسیاری از افراد برای خرید این بخش‌های مهم دچار مشکل هستند و از نحوه خرید آن‌ها اطلاعاتی ندارند. ما در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات مفیدی در زمینه خرید دامنه برای راه اندازی سایت در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید به راحتی سایت شخصی، فروشگاهی و یا خبری خود را بسازید.

دامنه چیست؟
پیش از هر اقدامی بهتر است که با مفهوم دامنه برای راه اندازی وب سایتتان آشنا شوید. در واقع دامنه همان آدرس سایت است که هر فردی به آن دسترسی دارد. این کلمه از واژه انگلیسی Domain گرفته شده، به عنوان مثال دامنه سایت کلیک دامین، clickdomain.ir است. دامنه برای هر وب سایتی کاملاً اختصاصی و متمایز است و زمانی که یک وب سایت را باز می‌کنید در نوار مرورگر مشاهده می‌کنید. هر دامنه دارای بخش‌های متفاوتی است که در زیر با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

دامنه از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟
دامنه به طور کلی از دو بخش مختلف تشکیل شده است:
⦁ نام دامنه که همان نام وب سایت شماست و در ابتدای هر آدرس اینترنتی قابل مشاهده است. این نام به وسیله صاحب سایت انتخاب خواهد شد. شما نیز برای راه اندازی سایت خود می‌توانید نام دلخواه خود را ثبت کنید، توجه داشته باشید که باید نام دامنه شما بررسی شود تا کاملاً متمایز باشد و به وسیله فرد دیگری قبلا ثبت نشده باشد.
⦁ پسوند دامنه که در ادامه نام می آید. برای مثال پسوندهای مختلفی مانند .net, .com, ,ir و چندین پسوند دیگر وجود دارد که هر کدام از آن‌ها نمایانگر فعالیت آن سایت است، به عنوان مثال دامنه‌هایی با پسوند edu متعلق به سایت‌های آموزشی است. پسوندهای ir و com نیز پسوندهای عمومی هستند که شما در هر زمینه‌ای از فعالیت می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. حال که با مفهوم دامنه و قسمت‌های مهم آن آشنا شدید، شاید برای شما این سوال پیش آید که چطور می‌توان یک دامنه یا دامین خرید؟

نحوه خرید دامین
خرید دامنه اینترنتی برای راه اندازی سایت کار بسیار ساده‌ای است، برای این کار باید مراحل بسیار آسانی را طی کنید و به نکاتی که در ادامه گفته می‌شود نیز با دقت عمل کنید. در ابتدا با توجه به نوع فعالیت خود باید یک نام برای وب سایت خود انتخاب کنید. سعی داشته باشید نامی که انتخاب می‌کنید ترجیحاً کوتاه باشد، عدد نداشته باشد و خط تیره هم در آن وجود نداشته باشد، تا به راحتی در ذهن افراد بماند. پس از آن پسوند مورد نیاز خود را پیدا کنید. لازم است بدانید که پسوند .ir متعلق به سایت‌های ایرانی و یک پسوند ملی است، پسوند .com نیز یک پسوند کاملا بین المللی است. پسوندهای .ir نسبت به دیگر پسوندها برای خرید دامنه ارزان‌تر هستند. پس از اینکه دامنه مورد نظر خودتان را انتخای نمودید در این مرحله باید حتماً استعلام بگیرید تا این دامین توسط فرد دیگری به ثبت نرسیده باشد. برای این کار می‌توانید از سایت‌های Who.is و یا Who.net استفاده نمایید. در صورتی که دامنه مدنظر شما توسط فرد دیگری ثبت شده باشد، اطلاعات آن مالک برای شما به نمایش درمی آید.
راهنمای انتخاب دامنه با کلیک دامین
پیش از خرید دامنه قبل از هر اقدامی بهتر است، با مشاورین مجربی در این زمینه مشورت کنید. آنها نکاتی را به شما یادآور خواهند شد که در ثبت دامنه شما اهمیت زیادی دارد و می تواند روال کار را برایتان ساده تر کند. با رعایت این نکات شما می‌توانید دامنه مناسبی را به ثبت رسانده و در راه پیشرفت وب سایت و کسب و کار خود قدم بردارید:
⦁ دامنه‌ای انتخاب کنید که نوشتن آن راحت باشد و تا می‌توانید از عبارات مخفف استفاده کنید و هیچ کاراکتر اضافی در نام دامنه خود وارد نکنید.
⦁ نام دامین باید تلفظ راحتی داشته باشد تا افراد بتوانند راحت‌تر آن را به زبان آورند و حفظ کنند.
⦁ منحصر به فرد باشد، چرا که داشتن یک سایت پربازدید نیازمند این است که مشابه آن اصلا وجود نداشته باشد تا با وب سایت‌های دیگر اشتباه گرفته نشود.
⦁ استفاده از کلمات کلیدی می‌تواند میزان سرچ شما را در گوگل بالا برده و موجب افزایش رتبۀ شما در موتورهای جستجو باشد.
⦁ مسلماً انتخاب پسوند .com انتخاب مناسب‌تری است. چرا که این پسوند در سراسر جهان شناخته شده است و مردم با آن بیشتر ارتباط برقرار خواهند کرد. پس اگر می‌خواهید به یک برند بزرگ و جهانی تبدیل شوید از این دامنه استفاده کنید.
⦁ خرید دامنه اینترنتی خود را از شرکت‌های معتبر انجام دهید. بعضی از کمپانی‌ها با نرخ‌های بسیار پایین مالکیت کامل سایت را در اختیار شما قرار نمی‌دهند و این امر می‌تواند در آینده برای شما مشکلات متعددی را به بار آورد. بنابراین کلیک دامین با تجربه بسیار در زمینه ثبت دامین و در نهایت ثبت برند می‌تواند انتخاب ایده آلی برای شما باشد.


خرید دامنه برای راه اندازی سایت در کلیک دامین
اگر قصد دارید ثبت برند خود را به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید، کافیست در مرورگر خود وب سایت کلیک دامین را جستجو کرده و با ورود شماره تلفن خود، با مشاورین ما در تماس باشید. بدون شک سابقه درخشان این شرکت نشان از تعهد کاری و کیفیت بالای خدمات آن است.
چنانچه در زمینه طراحی سایت، خرید دامنه و یا دیگر پروژه‌ها با کلیک دامین همکاری نمودید، نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید، بدون شک نظرات شما می‌تواند روشن کننده راه ما باشد و ما را در ارائه هر چه بهتر خدمات یاری دهد.

آموزش ثبت دامنه IR
دامنه NFT چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ناوبری

سبد خرید من

بستن
دیده شده

اخیرا دیده شده

بستن

خوش آمدید !


حریم خصوصی ثبت نام سیاست حفظ حریم خصوصی.

ارسال مجدد کد تایید (00:30)

قبلا ثبت‌نام کرده‌اید؟

مشاهده سریع

بستن

دسته بندی ها